Setriť či nešetriť? To je otázka!

Na čo najlepšie nalákate zákazníkov? Dizajn, výkon, kvalitu? Možno áno, ale predovšetkým na nízku cenu. V prípade nižšej ceny alebo výraznej zľavy idú tie ostatné otázky bokom a v nejednom prípade tak človek kúpi i to, čo z praktického hľadiska možno ani nepotrebuje či dokonca nevyužije. Niektoré typy kúpia daný tovar možno len preto, aby ho nedopriali kúpiť druhému. S tým posledným prípadom som to možno prehnal, ale určite existujú aj takéto typy. No ale čo my, „normálne šetrní“? Ako nájsť ten správny smer a dokážeme si odpovedať na otázku oplatí sa kúpiť lacný tovar?

výprodej

V prvom rade však hľadajme odpoveď na otázku, čo je vlastne lacný tovar? Výhodný, alebo podozrivo a k danému produktu neprirodzene lacný?
Dôležité je vedieť si najskôr určiť svoje priority.
Povedzme, že chcem kúpiť počítač. Ak by som očakával špičkovú rýchlosť a grafiku, najnovší a silný hardvér, chcel by som ho využiť k hraniu aktuálne najnovších PC hier, predsa sa nemôžem spoľahnúť na kúpu v cenovej kategórii 300 eur (v tomto prípade lacný tovar), ale musím zaplatiť dvojnásobok, aby mal zakúpený tovar efekt, s akým som počítal.

No ak by som potreboval počítač k bežnej práci s internetom, k prijímaniu a písaniu mailov a podobne, 300 eurový počítač mi tieto funkcie dopraje v spoľahlivej kvalite a kupovať 600 eurový model by z mojej strany bolo zbytočné a tak trochu hlúpe.

A čo napríklad oblečenie?
Tu je na mieste otázka, či máme svoj vlastný vyhradený štýl, alebo sme len bezduchou obeťou značiek, kedy nám štýl musí určovať niekto druhý.
Ak sa vám dotyčný typ oblečenia (značkový a drahší)úprimne páči a doladil by váš štýl, vyššia investícia v tomto prípade bude mať svoj efekt a to je vlastne hlavná podstata.

pojištění

No opačné je to v prípade, kedy niekomu chýba zmysel pre vkus a nahradzuje ho myslením, že drahá značka a vysoká cena to vyrieši. V takom prípade ide o zbytočné vyhadzovanie peňazí bez efektu.
V niektorých prípadoch dokonca skôr zapasuje oblečenie priemernej či dokonca nižšej ceny. Mnohé celebrity sa dokonca priznali, že radi nakupujú v Second hande.